Popis kurzu:
„Kurz Microsoft Office" je rozdělený do tří hlavních celků. V prvním z nich se pod dohledem zkušené lektorky a odbornice na MS Office Anety Bajerové naučíte pracovat s programem Word. Zjistíte například, jak snadné je vytvořit profesionální obchodní dopis či jak nejlépe vložit do textu obrázek nebo tabulku.
Druhá část se věnuje Excelu – programu, který je zaměřený především na tvorbu tabulek a grafů. Také ve vás vždy nejrůznější funkce Excelu vyvolávaly spíše obavy? Pak vás naše školení MS Office během několika minut přesvědčí, že k tomu není důvod. A že zadat v tomto programu tabulku či naprogramovat do ní nejrůznější základní vzorce zvládne opravdu každý, včetně úplných začátečníků.
Poslední tematický celek online kurzu se věnuje programu PowerPoint. Aneta Bajerová vás v něm krok za krokem naučí, jak snadno vytvořit vlastní prezentaci, kterou můžete bez obav použít například ve škole nebo v práci.
V kurzu se naučíte:
- jak ve Wordu naformátovat obchodní dopis
- jak do wordovského souboru vložit tabulku nebo obrázek a jak je formátovat
- jak formátovat dokument pomocí stylů
- jak na tvorbu tabulek v Excelu
- jak využívat v Excelu vzorce a funkce
- jak pracovat s kontingenčními tabulkami
- jak vytvářet prezentaci v PowerPointu
- jak do PowerPointu vkládat obrázky a další objekty
- jak v prezentaci formátovat grafy
„Kurz MS Office" je určen všem, kteří s těmito programy teprve začínají, i těm, kteří by se rádi zdokonalili v jejich využívání. Kurz je navíc doplněn titulky pro neslyšící.
(zobrazit celý popis kurzu)
I když Word alespoň občas využije drtivá většina majitelů počítačů, jen málokdo může opravdu s čistým svědomím říci, že v něm umí sepsat, a hlavně naformátovat oficiální obchodní dopis nebo dokument s tabulkami a ilustracemi či fotkami. Aneta Bajerová vám v kurzu Office programů ukáže, které funkce Wordu vám mohou usnadnit život – ať už připravujete třeba seminární či diplomovou práci nebo potřebujete vypracovat zprávu pro svého nadřízeného.
Zjistíte, jak jednoduše s pomocí odrážek nebo číslování zpřehlednit text ve Wordu či jak jej zformátovat, jak v něm zvýraznit důležité pasáže nebo jak s pomocí funkcí v tomto programu najít a opravit překlepy. Pokud do svého wordovského souboru potřebujete vložit tabulky či texty, dozvíte se v našem kurzu, jak to nejlépe udělat a také jak vložené objekty dále formátovat.
Pokud píšete delší texty, jistě oceníte rady zkušené lektorky, jak naformátovat dokument s pomocí nabízených stylů, jak v něm vytvořit nadpisy a podnadpisy, jak přidat záhlaví a zápatí nebo jak vytvořit svůj vlastní originální styl. Samostatná kapitola je pak věnována důležitému tématu ukládání textu v nejrůznějších typech souborů, otevírání již uloženého dokumentu nebo jeho tisku.
V kapitolách věnovaných Excelu vás Aneta Bajerová v rámci školení Office provede základy tvoření tabulek, jejich rozšiřováním, formátováním i výběrem nejrůznějších stylů, které tento program nabízí. Kurz se také věnuje tématu, kterého se řada uživatelů-začátečníků obává, a to vytváření vzorečků a využívání funkcí. Ty vám totiž nejen umožní lépe využívat možnosti Excelu, ale také vám výrazně usnadní život, kdykoli budete potřebovat pracovat s čísly.
Tím ale excelová výuka nekončí – práci s tabulkami lektorka doplní návodem na vytváření číselných řad či řad s daty, dny v týdnu apod. Naučíte se rovněž tabulky transponovat, kopírovat nebo v nich přesouvat buňky a další důležité funkce. Zabrousíte také do vytváření grafů a práce s nimi, naučíte se pracovat s kontingenčními (neboli souhrnnými) tabulkami.
Tak jako u Wordu vám Aneta Bajerová ukáže, jak Excel ukládat, jednoduše otevírat nebo tisknout (i když je vámi vytvořená tabulka tak široká, že má problém vejít se na jeden papír).
Při tvorbě prezentací je nejlepší využít specializovaný program PowerPoint. Díky našemu kurzu zjistíte, že práce s ním není žádná věda – stačí si osvojit základní dovednosti v programu a přijít na „fígle“, díky nimž vytvoříte profesionálně vyhlížející prezentaci prakticky bez námahy.
Aneta Bajerová vás provede PowerPointem krok za krokem. Od vytváření jednotlivých snímků přes vkládání a formátování obrázků a dalších objektů (grafy, tabulky), jež chceme v prezentaci mít, až po ukládání a tisk vámi vytvořené prezentace.
Ačkoli mohou některé kurzy MS Office působit složitě, naše zkušená lektorka vám ukáže triky z praxe a přesvědčí vás, že proniknout do tajů tří výše zmíněných programů může opravdu každý. Její online školení se hodí pro studenty, běžné uživatele programů Office i ty, kteří s nimi každý den pracují a chtějí si při jejich užívání usnadnit život.
Lekce kurzu:
V prvním díle se naučíte vytvářet a naformátovat jednoduchý obchodní dopis v programu MS Word a také si ukážeme, jak označovat a zvýrazňovat texty a opravovat překlepy.
Zde se seznámíte s uložením dokončeného dokumentu. Proberete možnosti typů souborů, včetně souboru PDF, naučíte se snadno a efektivně otevřít již uložený soubor a nakonec si budete moci soubor i vytisknout v požadovaném množství stránek.
Třetí video Vám ukáže, jak si zpřehlednit text pomocí využití a nastavení odrážek a číslováním jednotlivých odstavců.
Ve čtvrtém díle si osvojíte tvorbu a formátování tabulek v MS Word. Naučíte se přidávat nové řádky nebo sloupce do již vytvořené tabulky, seznámíte se zde s návrhy a rozložením tabulky i s výběrem různých grafických stylů a nakonec se naučíte kopírovat tabulky z Excelu.
V tomto videu se podíváte na vkládání obrázků a clipartů. Naučíte se formátovat a upravovat Vámi vložené obrázky i vložit obrázek rovnou do textu (obtékání obrázku).
Jak formátovat dokument pomocí stylů budete potřebovat hlavně při využití a zvýraznění nadpisů a odstavců v textu. Ukážeme si i změny formátování ve stylu, hromadné očíslování nadpisů a dokonce i vytvoření vlastních stylů pomocí jen několika kliknutí myší.
V sedmém videu si ukážeme nastavení záhlaví a zápatí v dlouhém textu.
První video, které je zaměřeno na práci s programem Excel. Seznámíte se s prostředím, ve kterém budete pracovat, objasníte si základní kroky při tvorbě tabulek, jako jsou pohyby v jednotlivých buňkách a nakonec si vytvoříte jednoduchou tabulku podle připraveného vzoru.
V tomto díle si ukážeme jak ukládat tabulky, jak nastavovat místo a název souboru, který ukládáme, jak následně tabulku otevírat a pokračovat v práci, jak uložit pouze nové změny v tabulce, jak naší tabulku vytisknout a co dělat, když je tabulka moc široká a nevejde se nám na jeden papír.
Používání rychlých funkcí a vytváření jednoduchých vzorečků. Naučíte se zjišťovat součty, průměry, maximální hodnoty nebo poměrné části z položek v tabulce.
Pro lepší přehlednost a snadnější hledání v tabulce se naučíte vytváření číselných a datumových řad, nebo řad se dny v týdnu, transponování (převracení) tabulek, kopírování a přesouvání vybraných buněk.
V tomto dílu se naučíte používat jednu z logických funkcí "KDYŽ", která se využívá např. při porovnání plánovaných a skutečných objednávek a sledování podobných stavů.
Zde se seznámíte s jednou z nejpoužívanějších funkcí Excelu, a to funkce "Svyhledat" (svislé vyhledávání v tabulkách). Využívá se při vzájemném přiřazování údajů z jednoho listu do druhého.
Naučíte se pracovat s kontingenčními (souhrnnými) tabulkami, které používáme pro rychlé a přehledné analýzy velkého množství dat.
Základní principy vytváření grafů, ukázka přenesení tabulkových hodnot do sloupcového grafu, přesouvání grafů na nové listy, ukázka spojnicového grafu vloženého do grafu sloupového, přidání nadpisu a popisků.
Toto je první video věnované programu Power Point. Podívejte se, jak vytvářet prezentace, krok po kroku budete vytvářet jednotlivé snímky, které později budete prezentovat třeba na obrazovce.
Tentokrát se zaměříme na vkládání a úpravu obrázků v naší prezentaci. Naučíte se centrování a změny velikosti obrázků, pomůže Vám i výběr obrázku na základě klíčových slov.
V tomto díle si do prezentace budeme vkládat vlastní objekty. Ukážeme si základní typy tvarů a klávesové zkratky pro usnadnění práce, naučíme se objekty přesouvat, formátovat a kopírovat, do připravených tvarů můžeme vkládat libovolný text.
V tomto dílu si ukážeme, jak vytvářet tabulky v PowerPointu. Vytvoříme si tabulku podle předlohy a naučíme se i přenášet tabulky z programu Excel.
Dozvíte se, jak vytvářet a formátovat grafy, popisky dat, úpravy názvu grafu, tvořit graf z hodnot v tabulce a upravovat požadovaná data v již hotovém grafu.
V posledním díle si ukážeme, jak vytisknout a uložit naši dokončenou prezentaci v PDF.
Zde můžete komunikovat s lektorem a ostatními účastníky kurzu.
O lektorovi:
Aneta Bajerová - Specialistka na Word, Excel a Power Point
1 kurz
Věřím, že každý může dosáhnout, co je schopen si vysnít. Práce je pro mě, po rodině druhou nejdůležitější náplní života. Dnešní doba vyžaduje znalost výpočetní techniky. Já Vám ve svém kurzu MS Office nabízím kompletní balíček Wordu, Excelu a Power Pointu. Znalost těchto programů je podmínkou pro většinu zaměstnavatelů při obsazování administrativní pozice. Naše kurzy jsou také velkým pomocníkem pro studenty a psaní jejich závěrečných prací. Usilujte i Vy o život bez zbytečných problémů! Vaše Videostudovna
Monika Hoňková
9. 7. 2024
Momentálně potřebuji počítač ke své práci a jsem moc ráda, že nabízíte také tyto lekce. Těším se, až si je přes léto postupně projdu, hodně dobré je, že u vás je na to čas, klid a lektoři, kteří umí vysvětlit. Děkuji
Kurzy pro radost
Zdravíme vás, Moniko,
a děkujeme vám za vaši pochvalu. Jsme rádi, že vás kurz Microsoft Office zaujal a že oceňujete klid a čas, který máte na jeho absolvování. 😊 Věříme, že vám lekce pomohou ve vaší práci a že vám naši lektoři vše dobře vysvětlí.
Potěší nás, když nám dáte vědět, jak se vám s kurzem daří a jaké nové dovednosti jste si osvojila.
Petra z Kurzů pro radost